Symphonic Metal Nights Tour 2018 - 17 februari @ Patronaat

Op 17 februari zakte ik af voor een avondje Symphonic Metal. Serenity is op toer en voor deze gelegenheid hadden ze het gezelschap van enkele andere bands. De spits werd afgebeten door Evenmore uit Zwitserland. Melissa Bonny is een uitstekende zangeres, al klinkt de band wel een beetje als 13 in een dozijn, de nummers springen er niet echt uit en het valt op dat er weinig drive zit in de set, al kan dat ook wel door de griep komen die de ronde deed.

De griep epidemie beperkte zich helaas niet enkel tot Evenmore, ook bij Sleeping Romance hadden ze er mee te kampen. Vooral zangeres Federica Lanna was zwaar getroffen en had heel wat moeite om door de set te geraken, de enige met energie was guitarist Federico Truzzi. Net als bij Evenmore ontbreekt het ook hier aan drive, zo zie je maar dat je als tourende band best wel voor het griep vaccin gaat.

Ook Clémentine Delauney, de zangeres van Visions of Atlantis had last van de griep maar in tegenstelling tot Evenmore & Sleeping Romance slaagt de band er wel in om een stevige show neer te zetten en er was amper iets te horen aan de stem van Clémentine Delauney en de dynamiek met Siegfried Samer werkt schitterend. Meer van dit aub!

Na dat Visions Of Atlantis het publiek klaar stoomde is het dan eindelijk tijd voor Serenity! Vorig jaar kwam hun nieuwste plaat uit, 'Lionheart' en de set  bevatte dus best wel wat nummers van dit album en ook Melissa Bonny was terug van de partij op guest vocals. Een strakke show met veel publieks interactie met een setlist die wisselde tussen de vertrouwde klassiekers en nieuwe nummers uit Lionheart. Zo hebben we het graag!